برگزاری جلسه اختتامیه اعتباربخشی آموزشی بیمارستان های دانشگاه

پنج شنبه ٢٩ تیر ١٣٩٦ ساعت ٠:٠ ق.ظ   ( بازدید : 511 نفر )


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

روز دوشنبه بیست و ششم تیرماه جلسه اختتامیه اعتباربخشی آموزشی بیمارستان های دانشگاه با حضور ریاست دانشگاه، معاونان دانشگاه، روسا و معاونان آموزشی بیمارستان‌ها، اعضای کارگروه اعتباربخشی آموزشی بیمارستان ها و تیم ارزیابان بیرونی اعتباربخشی آموزشی بیمارستان‌ها در محل تالار اندیشه معاونت آموزشی دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه دکتر گلمکانی از حضور تیم ارزیابان بیرونی و زحمات ایشان در جهت ارزیابی آموزشی بیمارستان‌های دانشگاه قدردانی و تشکر نمود و نظرات ایشان را برای دانشگاه و به ویژه بخش آموزش دانشگاه مفید و راه‌گشا عنوان نمود. وی از اینکه نقاط قوت و نقاط ضعف بیمارستان‌های دانشگاه در زمینه آموزش با دقت و در نظر گرفتن جزئیات مورد بررسی قرار گرفته است ابراز خرسندی نمود و اظهار امیدواری نمود که با تلاش و همکاری کارکنان دانشگاه نقاط ضعف در این زمینه به حداقل برسد.

دکتر گلمکانی هدف از انجام همه امور آموزشی، پژوهشی، درمانی و همین ارزیابی‌ها را ارتقای سلامت مردم دانست و افزود: این هدف نهایی بایستی همیشه و در انجام همه امور مد نظر باشد و پیچیدگی‌های سیستم و امور فرعی نباید ما را از حرکت به سمت این هدف غافل نماید. با توجه به سیاست‌های دولت و سخنان ریاست محترم جمهوری، تحول در سلامت باید با اقتدار ادامه یابد و تحول در درمان بدون تحول در آموزش پایدار نخواهد بود و دوام نخواهد داشت. ان شاءالله همانطور که در تحول در درمان پیشرو بودیم، در تحول در آموزش نیز جزء بهترین دانشگاه‌های کشور باشیم.

در این جلسه معاون آموزشی دانشگاه با اشاره به اثرات مفید اعتباربخشی آموزشی بیمارستان‌ها، گفت: اعتباربخشی آموزشی بیمارستان‌ها باعث شدد که توجه لازم به مقوله آموزش در بیمارستان‌ها به وجود آید و اثرات ارزشمند و مفیدی را در اثر اجرای این اعتباربخشی در بیمارستان‌ها شاهد باشیم. دکتر گنجی هم‌چنین افزود: از تیم ارزیابان بیرونی، جناب آقای دکتر مظفری و همکارنشان که از دانشگاه‌های علوم پزشکی اهواز و آبادان در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی حضور یافته‌اند و در این چند روز کار ارزیابی آموزشی بیمارستان‌های امام رضا (ع)، امام علی (ع)، بنت الهدی و امام خمینی (ره) شیروان را انجام داده‌اند تشکر می‌کنم.

 در ادامه دکتر مظفری سرپرست تیم ارزیابان بیرونی اعتباربخشی آموزشی بیمارستان‌ها از زحمات همه کسانی که در فرآیند اعتباربخشی آموزشی بیمارستان‌ها دخیل بوده‌اند و همکاری داشتنه‌اند تشکر نمود و افزود: من و همکارانم بر حسب وظیفه‌ای که از سوی وزارتخانه واگزار شده است از بیمارستان‌های دانشگاه بازدید نمودیم و راستی‌آزمایی را با توجه به مستندات و مدارک بارگزاری شده در سامانه مربوطه انجام دادیم که نتایج آن به وزارت متبوع ارائه خواهد شد.

وی از وجود از وجود واحد EDO، تفاهم‌نامه همکاری بین بیمارستان و دانشکده‌ها، وجود برنامه استراتژیک و رضایت دانشجویان از حضور در بیمارستان امام علی (ع) برای آموزش ابراز رضایت نمود. دکتر مظفری وجود کلینیک تخصصی این بیمارستان ابراز خرسندی نمود اما انتقال این کلینیک به فضای داخل بیمارستان را متذکر شد.

دکتر قربانی عضو تیم ارزیابان بیرونی اعتباربخشی آموزشی بیمارستان‌ها با بیان اینکه دید تیم ارزیابان به بیمارستان امام رضا (ع) دید تک تخصصی است، از وجود برنامه استراتژیک، وضعیت خوب فضای اورژانس بیمارستان امام رضا (ع) و رضایتمندی دانشجویان تحت آموزش در این بیمارستان ابراز خرسندی نمود.

دکتر چراغی عضو دیگر تیم ارزیابان بیرونی عنوان نمود که نگاه مسئولان بیمارستان امام خمینی (ره) شیروان به مقوله آموزش نگاه رو به جلو است و این از نقاط قوت بارز این بیمارستان است. هم‌چنین وضعیت اینترنت، فضای مناسب برای استراحت دانشجویان، رختکن مناسب بسیار خوب و قابل قبول است.

دکتر یوسفی عضو ارزیابان بیرونی نیز از وجود برنامه ارتقای کیفیت، وجود واحد EDO، تفاهم‌نامه‌های همکاری بین بیمارستان و دانشگاه آزاد و حضور معاون آموزشی بیمارستان در جلسات مرتبط با آموزش را از نقاط قوت بارز بیمارستان بنت الهدی ذکر نمود. اما فعالیت بیشتر واحد  EDO، مترون عضو هیات علمی، رفع کمبود نیروی انسانی در زمینه آموزش در این بیمارستان مورد انتظار است. وی از تناسب تعداد اعضای هیات علمی حاضر در این بیمارستان با وظایف محوله به ایشان ابراز رضایت نمود.

 


منبع : ستاد حول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.




جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...